torsdag 5 mars 2009

Lydnad(Apport är inte dominos starka sida,
han vill ha allt själv och att vi skall springa och jaga i fatt han och försöka ta leksaken. )

Lydnad kan låta så hårt och hemskt tycker jag "ödmjuka Helga", men som Ny/första ägare till En envis Boxer har jag upptäckt att det är ett måste.
Jag vill kunna leva med min hund, kunna ta med han på de flesta ställena som jag ska till både skog, stan, bland folk med mera.
Det är lätt att dalta med en hund, lika lätt som det är att dalta med en söt unge som får vad den vill.
Men jag måste bli hårdare och få lydnad så att han försår att det är mig han skall lyda.
Nu är redan Domino duktig och lydig men det finns alltid att jobba på.
Om man inte jobbar på lydnaden hela tiden så går sakta men säkert hunden tillbaka till sin egen vilja och envishet.
Nu fast jag lovat min sambo att ej kasta ut pengar på annat än besparingar till Bröllopet så har jag bokat in mig på en tävlingslydnads kurs på Animalen (Den var ej dyr *L*)
Skall bli jätte kul och framför allt skönt att få jobba med Domino som tycker det är jätte kul att få tänka och framför allt få belöning/Köttbullar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, ja lydnaden måste man alltid hålla på med, annars gör de som de själva vill. Isiss hälsar så gott till Domino =) Här blir det tävlingsagillity nu i mars ska bli så skoj, Ha det så bra kram Sussie & Isiss