lördag 7 mars 2009

Ja det är allt sjukt i bland....
När jag var 15 år och gick sista året på högstadiet så släppte mina föräldrar i väg mig och min bästa kompis Raquel till Mallorca.
VI hade en ospecificerad biljett och visste inte vart vi skulle hamna.
väl nere på Mallorca så hamna vi på ett 5 stjärnigt hotell som var jätte fint.
Vi hade en ganska tajt budget så det gällde att inte slösa för mycket. Det fösta vi gjorde när vi kom till hotellet var att sminka upp oss rejält och tog på oss något som vi kände oss riktigt fina i, vi gick ner till baren, jag hade aldrig suttit i en bar innan. jag och raquel visste ju att vi säkert skulle få köpa alkohol så vi titta på varandra och viskade vad vi skulle beställa, det ända jag kom på var blody marry som dom drack så mycket i falcon crest som man kolla på när man var liten och raquel beställde in något annat hon hade hört namnet på.
vi satt där så nervösa och när jag väl fick in min drink och tog första klunken håll jag på att spy, va så äckligt, och där satt vi och skulle göra oss till.
Vuxen poängen sjönk ganska snabbt.
Första kvällen hitta vi ett stråk med barer som ledde till Magaluf där det var party natten lång. Den turen körde vi varje dag i en vecka, matpengarna tog slut efter bara några dagar så då så bestämde vi oss för att bara ha pengarna som vi hade kvar till pubarna, för det var ju det som var det roliga..hmmm Vi omogna små naiva flickor hade så kul vi var så tajta kompisar så vi måde riktigt bra utav att vara fria och fick göra precis vad vi tyckte och tänkte. Vi klarade oss bra på resan ändå inga våldtäkter inga rån eller mord. Tyvärr så glömde vi kamera så vi har inga bildbevis eller direkta minnen., bara de få man kommer i håg.
Men hör och häpna.
Jag blev kontaktad på facebook av en tjej som fråga om jag var på Mallis -92.
Vi hadde träffat henne där nere och hon hade tagit kort på oss som hon skicka till mig:Hardrock Cafe Magaluf 1992
Det är jag med luggen & Raquel med det långa fina mörka håret.Värden är allt bra liten

1 kommentar:

Anonym sa...

gud va häftigt världen e bra liten.

sonja