måndag 9 februari 2009

Cecar har flyttat hemifrån och heter MALTE
Bara att inse fakta, nu för tiden kommer han hem allt mer sällan och när han kommer har han ett jätte fint silverhalsband runt halsen där det står Malte och telefon nummer.
I dag ringde jag upp telefonnummret och fråga om de hade en katt och berätta att han var min och flyttat hemifrån.
Mannen visa sig bodde nästan granne med mig och var Guldsmed, och blev väldigt rädd att jag skulle ta med mig honom hem.
Han berättade att för 1 år sedan förlorade han sin bästa vän som hette malte, och en dag stog katten utanför hans dörr och bara sa: " jag är här och kan vara din vän", så han döpte katten till malte efter sin bästa vän....Sååå fint.
Jag sa han behöver ej oroa sig för om cesar väljer att bo där, så är det där han trivs bäst.
Katter är egensinniga och vet vad dom vill.
Han hade smidit katthalsbandet själv i silver och knackat in malte, som var en julklapp till han.
Så underbart att veta att min katt har det bra + att jag nog har en ny vän.
Han fick höra att jag skulle gifta mig och sa att jag skulle höra av mig när jag visste vad jag ville ha så kunde han fixa det åt mig.

2 kommentarer:

Tess sa...

Men guuud vilket fint inlägg! :)
Jag blir helt rörd! :/

Kraaaam

Tytti sa...

Vilken härlig berättelse. Men blir på nåt sätt glad men ändå lite ledsen... skönt att Ceasar/Malte har det bra i alla fall.

Kram