fredag 30 januari 2009


Jag blir så frustrerad på människor som skaffar djur fast inte har tid med dom.

Jag har "en" hund och jag känner att jag knappt hinner med, det är ju inte bara promenader och gos en hund behöver.

Just själv grejen att man skaffar och har ett tag och så kanske inte det fungera riktigt bra så lämnar man tillbaka hunden och efter ett tag skaffar man en ny och så håller de på som om det handlade om saker!!!

Blir upprörd!

Ta inte på er mera än ni klarar.

Jag hadde gärna haft flera goa hundar men jag har ingen tid!


Det är ungefär likadant som folk som känner sig lite uttråkade och skaffar ungar på löpande band för att något skall hända och sedan kan de ej ta hand om dem!
Så egoistiskt,
Ta han om er först och när det funkar så skaffa inte mer djur eller ungar än vad ni klarar av...


//Var tvungen och skriva av mig detta...

4 kommentarer:

Anonym sa...

håller me dig. kan inte så mkt om hundar eller djur.brukar säga att jag e djurvän på avstånd. eller om man kanske e djurvän för att man inte skaffar några för att man vet att d e massa ansvar som man kanske inte e berädd att ta.

eller så går mina tankar.

kram på dig kompis

Anonym sa...

Hejsan!
Jag håller med dig helt och hållet. Har en sådan person i min omgivning. Fy faan man har lust att klappa till dem, så fruktansvärt ansvarslösa. Skaffar man djur eller barn så kommer ett stort ansvar med på köpet synd att inte detta går in iskallen på vissa. Bra inlägg=)) Kramisar Sylvia (och tack för kommentaren du lämnat på fb o blogg)

Anonym sa...

Ja håller me dig...
Vet flertalet människor som varken borde ha djur eller kids faktsikt...

Men jag tycker du gör ett underbart jobb med din hund, han ser lycklig ut på alla kort som du lagt ut =)

Kram från Anna ...

Tytti sa...

Du har en utmaning i min blogg...

Kram